VR hackathons & game jams

Datum: 8 februari 2016 Geschreven door: admin vr.nl In: 3D content, trendwatching, VR in het onderwijs, VR in NL (en omstreken), VR Nieuws

Komend weekend is het weer zover: de eerste Virtual Reality (Retro) Game Jam in Nederland! 13 en 14 februari kunnen ECE logode liefhebbers van retro en arcade games die ook belangstelling hebben om deze eens immersief in VR te beleven hun gang gaan en zelf gaan proberen om oude videospellen geschikt te maken voor 3D. En nu kijken of ze dan ook gespeeld kunnen worden met een HMD of VR-bril op, natuurlijk!

Het event vindt komend weeken plaats in het ECE (Erasmus Centre for Entrepreneurs) in Rotterdam en er zijn nog enkele plaatsen vrij om mee te doen. Je hoeft geen ervaring met het ontwikkelen van spellen of virtual reality toepassingen te hebben of apparatuur mee te nemen, maar welkom zijn beide natuurlijk wel! Meld je nu nog aan door hieronder op RSVP te klikken en veel plezier!
RSVP

Eerste Europese VR-hackathon was groot succes

Web3d ConsortiumNaast de op speciale onderwerpen gerichte “jams” zijn er ook VR-hacketons die juist heel breed gericht zijn en waar naast gaming ook zaken als immersive media, 3D geo-informatie, data-analyse en 3D user interfaces voor meer dan alleen gamen als uitdagingen (“challenges”) aan bod komen. De meest gerenommeerde vr-hackathons worden op dit moment georganiseerd door het Web3D consortium, samen met de VR-community.  Een paar weken geleden had Brussel de primeur waar EUVR.org samen met het Web3D Consortium de eerste Europese editie van een VR-hackathon organiseerde. Een groot succes, deze VR-hackathon, en ze zullen zeker vaker in Europa georganiseerd gaan worden dit jaar, ook bij jou in de buurt. En ja, schrijf het vast in je agenda, want het is 99% zeker nu:[tweet] tussen 25 en 29 mei 2016 ook een VR-hackathon in Nederland![/tweet]

Commentaar op dit bericht is uitgeschakeld

LAATSTE NIEUWS

UITSPRAAK OVER VR

"To begin with, Virtual Reality is a part of computer science and it represents a new approach to computer science. Instead of treating the computer as a box that's out there that is supposed to accomplish something, you put a human being in the center and say, "Let's look at the human being closely. Let's see how people perceive the world or how they act. Let's design a computer to fit very closely around them, like a glove, you might say. Let's match up the technology to exactly what people are good at.""
Jaron Lanier, 1992