Virtuix Omni vanaf 1 februari $200 duurder

Datum: 9 januari 2015 Geschreven door: admin vr.nl In: Digital Health, gear, VR in het onderwijs, VR Nieuws

De Omni “VR-tredmolen” van Virtuix kun je deze hele maand nog vooraf bestellen voor $499, daarna gaat het apparaat $699 kosten. Virtuix, dat eerst 1,1 miljoen dollar ophaalde via crowdfunding op Kickstarter in 2013 en vervolgens nog eens $2,7 miljoen in 2014 bij investeerders, maakte dit op de CES2015 bekend bij monde van Jan Goetgeluk, de CEO van Virtuix. Hij verwacht in maart de eerste apparaten te kunnen uitleveren. Iedereen is erg benieuwd of dit soort apparaten gaat aanslaan en gamen een vorm van binnenshuis trimmen gaat worden. Kom op jongen, nog even 1 capture-the-flag missie vandaag, anders krijg je te weinig lichaamsbeweging! Geen grapje dit, hoor: ook op het forum bij Virtuix zelf is het een topic. Onderzoekers uit Australië vragen er zelfs mensen die met behulp van VR “exercisen” om een enquete in te vullen. Serious fitness gaming, dus. Overigens is de concurrentie voor de Omni in aantocht: Cyberith haalde in augustus 2014 ruim $360.000 op Kickstarter binnen en met hun Virtualizer, “Made in Europe”,  kun je ook springen en hurken!

foto Jan Goetgeluk

Jan Goetgeluk – CEO

Goetgeluk, zelf ook bepaald geen domme jongen (o.a. Magna Cum Laude afgestudeerd in Gent, België), zal ook op de laatste dag van het [tweet]VR-symposium in Eindhoven eind deze maand[/tweet] door middel van een live videoverbinding “virtueel”  aanwezig zijn. Een prima inspiratie voor de studenten die in Eindhoven de VR-minor doen! Ik ben wel benieuwd of het studjes-uiterlijk van Jan, zoals op de CES, ook dan nog te zien is. Of dat hij dan weer gewoon als de MBA-er eruit ziet die een paar miljoen heeft binnen gehaald.

 

Commentaar op dit bericht is uitgeschakeld

LAATSTE NIEUWS

UITSPRAAK OVER VR

"To begin with, Virtual Reality is a part of computer science and it represents a new approach to computer science. Instead of treating the computer as a box that's out there that is supposed to accomplish something, you put a human being in the center and say, "Let's look at the human being closely. Let's see how people perceive the world or how they act. Let's design a computer to fit very closely around them, like a glove, you might say. Let's match up the technology to exactly what people are good at.""
Jaron Lanier, 1992