Smart2VR – Belevingen in Virtual Reality

Datum: 5 november 2014 Geschreven door: admin vr.nl In: VR in NL (en omstreken)

b2ap3_thumbnail_ErvaringenInVR.jpg    het team van Smart2IT

Virtual Reality, afgekort VR, een virtuele werkelijkheid waarin het onmogelijke mogelijk wordt, het niet bestaande al bestaat en je fysieke lokatie er niet meer toe doet.

Bij Smart2IT denken wij dat we aan de vooravond staan van een grootschalige doorbraak van VR. Het zal niet lang meer duren voordat velen thuis en op het werk een VR Headset tot hun beschikking hebben.

VR technologie is niet nieuw. Begin jaren 90 zijn er reeds serieuze pogingen ondernomen. Destijds werd reeds duidelijk dat de mogelijkheden van Virtual Reality bijna onbegrensd kunnen worden. De technologie was echter duur en niet goed genoeg voor een comfortabele ervaring. Nu, bijna 25 jaar later, zijn eindelijk de grootste drempels genomen en komt VR binnen handbereik van kleine en grote organisaties, bedrijven, overheden en bij de mensen thuis. Technologisch goed genoeg voor een geloofwaardige, immersive  beleving, en tegen lage kosten.

Vandaag opent Smart2IT een nieuwe weblog: Smart2VR – Belevingen in Virtual Reality. Wij zijn ervaren bouwers van Virtual Reality software toepassingen, en houden u op de hoogte van onze ervaringen met deze andere realiteit, zonder al te veel technisch vocabulair. We kijken naar de praktische toepasbaarheid van Virtual Reality, ook in combinatie met Augmented Reality (AR), we schrijven over nieuwe toepassingen, en we laten het niet na te melden waar VR op dit moment soms nog tekort schiet.

We nemen u mee op deze fascinerende, enerverende reis en, indien u zelf geen beschikking heeft over VR apparatuur, nodigen wij u uit om VR zelf eens te beleven bij ons op kantoor in Hengelo!

Lees verder
Source: Smart2VR Blog

Commentaar op dit bericht is uitgeschakeld

LAATSTE NIEUWS

UITSPRAAK OVER VR

"To begin with, Virtual Reality is a part of computer science and it represents a new approach to computer science. Instead of treating the computer as a box that's out there that is supposed to accomplish something, you put a human being in the center and say, "Let's look at the human being closely. Let's see how people perceive the world or how they act. Let's design a computer to fit very closely around them, like a glove, you might say. Let's match up the technology to exactly what people are good at.""
Jaron Lanier, 1992