Sixense Stem - 5 Body Packs

Sixense Stem registreert lichaamsbewegingen in VR

Datum: 12 januari 2015 Geschreven door: admin vr.nl In: gear, VR Nieuws

Sixense, o.a. al bekend als leverancier van de technologie achter de Razer Hydra gamecontroller en als maker van de MakeVR 3D ontwerp software, werkt hard aan het voltooien van STEM. In oktober 2013 is daar ruim $600.000 voor opgehaald via Kickstarter. Met 5 draadloze controllers (“STEM Packs”, op hoofd, polsen en de enkels) worden alle

Visette HMD en 3D-controller van Virtuality uit de jaren 90

Virtuality controller uit de jaren 90!

lichaamsbewegingen doorgegeven aan de STEM controller, die het vervolgens weer realtime doorgeeft naar een computer/platform (met een VR-spel of andere virtuele wereld)OSVR. Net als Razer ondersteunt Sixense OSVR en dit Open Source platform zorgt er dus voor dat producten van verschillende fabrikanten kunnen samenwerken. Sixense geeft ook aan er alles aan te doen dat de software voor STEM ook werkt met de Omni van Virtuix. Een paar dagen geleden berichtte we al over het[tweet] “Wireless Motion Tracking System” van Sixense[/tweet], met een o.a. een link naar een zeer leuke video van The Verge met hoog Star Wars gehalte in onze blog over de nieuwe Razer VR headset van 200 dollar. Niet gezien? OK, kijk dan hier maar even:

Maar STEM van Sixence zal meer zijn dan een paar laserzwaarden: het moet “Full-Presence in Virtual Reality” gaan leveren! Je ziet in het filmpje ook heel kort waar Sixense nog meer aan denkt als toepassing: zoals shoppen in een virtuele winkel.

Waar denk jij dat dit systeem allemaal voor gebruikt kan gaan worden?

Sixense STEM - Full-Body Presence in Virtual Reality

Commentaar op dit bericht is uitgeschakeld

LAATSTE NIEUWS

UITSPRAAK OVER VR

"To begin with, Virtual Reality is a part of computer science and it represents a new approach to computer science. Instead of treating the computer as a box that's out there that is supposed to accomplish something, you put a human being in the center and say, "Let's look at the human being closely. Let's see how people perceive the world or how they act. Let's design a computer to fit very closely around them, like a glove, you might say. Let's match up the technology to exactly what people are good at.""
Jaron Lanier, 1992