OSVR headset voor 200 dollar op webshop van Razer

Datum: 8 januari 2015 Geschreven door: admin vr.nl In: 3D content, gear, VR Nieuws

OSVRGisteren heeft Razer, gerenommeerde fabrikant van gaming accesoires zoals muizen en toetsenborden, een Open Source Virtual Reality headset aangekondigd.De  [tweet]Razer VR-headset is voor $199,99 als OSVR Hacker Dev Kit te pre-orderen en wordt in juni 2015 uitgeleverd.[/tweet]  De HDM is geheel modulair en niet alleen de software is Open Source, ook de hardware! Dit betekent dat software en hardware onderdelen van verschillende leveranciers uitwisselbaar zullen zijn.

logo RazerDe belangrijkste specificaties van de in juni beschikbare modules volgens Razer zijn:

 

  • 5,5 inch Full HD scherm (1920 x 1080 pixels), 401 ppi en 60 fps
  • zichthoek (FOV) is 100º
  • module met ingebouwde sensoren (gyroscoop, versnellingsmeter, kompas)
  • module voor smartphone met microfoonaansluiting
  • Belt Box module met stereo surround sound
  • USB3 aansluitingen voor extra accesoires


Naast Razer hebben een flink aantal bekende bedrijven toegezegd OSVR te gaan ondersteunen, zoals Intel, Unity, Unreal, Leapmotion, Nod en Sixense. Zoek zelf maar eens op internet naar deze namen, als je ze nog niet kent. Een goed idee over het product het laatste genoemde Sixense krijg je in dit filmpje. Wordt dit de nieuwe manier van gamen? Of zelfs ook van on-line shoppen? Razer beschouwt  het OSVR als “Android voor VR” en hoopt op een even snelle doorbraak van VR door OSVR als Android voor de smartphone heeft betekent. Met deze aankondiging van Razer wordt de kans aanzienlijk vergroot dat VR, ook in Nederland, in 2015 ook gaat doorbreken bij een aanzienlijk deel van de gamers.

Commentaar op dit bericht is uitgeschakeld

LAATSTE NIEUWS

UITSPRAAK OVER VR

"To begin with, Virtual Reality is a part of computer science and it represents a new approach to computer science. Instead of treating the computer as a box that's out there that is supposed to accomplish something, you put a human being in the center and say, "Let's look at the human being closely. Let's see how people perceive the world or how they act. Let's design a computer to fit very closely around them, like a glove, you might say. Let's match up the technology to exactly what people are good at.""
Jaron Lanier, 1992