HoloLens voor Pokemon Go & serieuze toepassingen

Datum: 26 juli 2016 Geschreven door: admin vr.nl In: 3D content, Digital Health, trendwatching, VR in NL (en omstreken), VR Nieuws

Microsoft heeft er zelf ook een handje van, om voor de HoloLens gaming toepassingen te laten zien, terwijl het apparaat voorlopig strikt als B2B toepassing wordt neergezet. Dus ja, we gaan er ook gewoon Pokemons mee vangen, de HoloLens. De eerste filmpjes die Capitola VR op YouTube zette waren al een hit, maar dat was nog binnen op hun kantoor aan de Keizersgracht. Pokemons vang je vooral buiten en zoals dat op een AR-bril eruit zou kunnen zien, is nu ook te zien:

Het is natuurlijk niet realistisch dat je iedere Pokemon meteen met de eerste worp van een Pokeball vangt!

HoloLens voor serieuze toepassingen bij Ordina Smart

Nog geen week geleden organiseerde Ordina Smart de 2e Virtual Experience Night in Nieuwengein en daar werd door director / partner Richard van Tilborg niet alleen een 3×3 waardemodel voor AR & VR toepassingen gepresenteerd, maar ook door 7 Nederlandse bedrijven en instellingen een pitch gehouden over hun idee om de HoloLens te gebruiken. Op Computable Online verscheen een expert-blog over deze bijeenkomst en bleek de winnaar van de challenge het AMC met een toepassing voor de HoloLens om betere diagnose voor kanker te kunnen stellen. In dit verhaal wordt ook gerefereerd aan EON Technology en hun 4 niveaus van toenemende complexiteit wat betreft AR & VR toepassingen voor “Knowledge Transfer”. Kijk je dan terug naar het vangen van Pokemons in de Amsterdamse grachtengordel hierboven, dan zie je wel hoe krachtig AR kan zijn…… en leuk! Simon van Cleeff van Capitola legt bij Adformatie uit dat ze in anderhalve dag het prototype van de Pokemon Go op HoloLens hebben gemaakt.  Het AMC krijgt voor €10k ontwikkeluren voor een HoloLens app, we zijn benieuwd wat daarmee allemaal kan om betere diagnose voor kanker te krijgen, straks!

3x3 waardenmodel Ordina Smart

 

 

Commentaar op dit bericht is uitgeschakeld

LAATSTE NIEUWS

UITSPRAAK OVER VR

"To begin with, Virtual Reality is a part of computer science and it represents a new approach to computer science. Instead of treating the computer as a box that's out there that is supposed to accomplish something, you put a human being in the center and say, "Let's look at the human being closely. Let's see how people perceive the world or how they act. Let's design a computer to fit very closely around them, like a glove, you might say. Let's match up the technology to exactly what people are good at.""
Jaron Lanier, 1992