Vroeger stond de Hema bekend om de worsten en taarten, “vers, uit eigen bakkerij”. En tegen een goede prijs, bovendien. Tegenwoordig valt de “Hollandsche Eenheidsprijzen MAatschappij op tussen de andere winkelketens vanwege het vooruitstrevende productportfolio, waarbij veel gebruik wordt gemaakt van moderne technologie: Ze waren bijvoorbeeld erg snel met het afdrukken van foto’s binnen 1 uur en hadden eerder dit jaar de primeur van een 3D scan+print van jezelf. En tegenwoordig kun je ook 3D-producten zelf ontwerpen en opsturen om af te laten drukken op de professionele 3D-printer van de Hema. Vervolgens kun je je zelf ontworpen sieraden, telefoonhoesje e.d. daarna op te halen in de winkel, net zoals foto’s die je via internet laat afdrukken.
Voor een 3D poppetje van een scan van jezelf moet je bij de Hema nog flink in de beurs tasten: de prijzen beginnen met een special edition van 10 cm hoog voor €69. Voor een 2 persoons 3D-beeldje van 20 cm hoog ben je maar liefst €475 kwijt. Niet echt voor Jan Modaal, dus. Maar [tweet]virtual reality beleven is wat betreft de Hema wel voor het grote publiek[/tweet]: de plastic cardboard met verstelbare lenzen gaat slechts €15 kosten! We zullen tot volgende week moeten wachten om te zien of het apparaat dit geld waard is. Veel meer dan dat hij geschikt is voor smartphones van 4 tot 6 inch en de lenzen zowel wat betreft scherpstellen als onderlinge afstand verstelbaar zijn, is nog niet bekend gemaakt. De vr-bril is nu ook op de website van de Hema geplaatst, dus ook hier kun je in de gaten houden wanneer hij leverbaar is. Zo vlak voor de Dutch VR Days is de timing prima, ze konden niet tot Sinterklaas wachten hiermee.
Commentaar op dit bericht is uitgeschakeld
Nou ik heb ’em hoor. Jammer het gemaakt voor mensen met een kleine neus. Die Hema VR-bril drukt in mij neus en dat is geen fijn gevoel. Het effect is nice, maar ik denk met een grotere telefoon dan de iPhone 6 is het effect beter verwacht ik, de kijkhoek is nu beperkt.
Als de Hema een VR bril in de schappen legt weet je dat het pad naar mainstream worden van VR echt is ingeslagen.
Precies!