screenshot Pumpkin Smasher

Halloween workout – smash the pumpkins!

Datum: 25 oktober 2019 Geschreven door: admin vr.nl In: VR in NL (en omstreken), VR Nieuws, VR sport & training

Bij veel berichten op deze website kun je er beter maar even goed voor gaat zitten, want die gaan behoorlijk diep en daarmee vaak ook lang ergens op in. Zoals recent het verhaal over robots en neuromorfisch computeren of de blog over VR in het recruitment proces. Zo niet hier: dit gaat over een simpel spelletje van Nederlandse bodem, gemaakt voor de Oculus Rift of de HTC-Vive (of headsets die deze emuleren) en “Pumpkin Smasher” genaamd. Tot en met 31 oktober 2019 verkrijgbaar op Steam VR voor €0,95 .

demo en recensie van de try-out versie

Kijk naar het filmpje hierboven en je krijgt een aardig idee waar het over gaat: gewoon zoveel mogelijk pompoenen uit elkaar laten spatten, terwijl de tijd loopt. In de virtuele wereld verplaats je je met teleporteren, zodat je niet meteen de hele kamer sloopt. Toch heb je na een kwartiertje al een aardige workout achter de rug, als je dit een beetje op niveau speelt. En verder is het gewoon grappig, zeker in het begin om te ontdekken wat je allemaal kunt tegenkomen en wat er dan gebeurt. Ik verklap verder niets meer hier, behalve: pas op voor de zwarte katten!

Update 29/10:

Version V2.6 Summary:
Controller Haptics when Smashing Pumpkins

More variation in Flying Pumpkins movement

Faster delivery of Pumpkins on conveyor belt

Faster Flying Pumpkins

Limiting damage from Hanging Bats and Black Cats

Start changes and keyboard commands

Experimental Free Movement and Snap Turn (“F” & “T”)

Commentaar op dit bericht is uitgeschakeld

LAATSTE NIEUWS

UITSPRAAK OVER VR

"To begin with, Virtual Reality is a part of computer science and it represents a new approach to computer science. Instead of treating the computer as a box that's out there that is supposed to accomplish something, you put a human being in the center and say, "Let's look at the human being closely. Let's see how people perceive the world or how they act. Let's design a computer to fit very closely around them, like a glove, you might say. Let's match up the technology to exactly what people are good at.""
Jaron Lanier, 1992