Alle geselecteerde inzendingen voor Dutch VR Awards 2017

Datum: 7 februari 2017 Geschreven door: admin vr.nl In: VR in NL (en omstreken), VR Meet-ups, VR Nieuws

Het wordt een hele klus voor de jury van de Dutch VR Awards om de ruim 60 inzendingen die door de screening zijn gekomen nu echt op de afgesproken criteria te gaan beoordelen en onderling te vergelijken. De helft van de projecten wordt vanaf volgende week bovendien ook nog “live” aan de jury gedemonstreerd in sessies van 10 minuten. Zoals je ziet: de eerste editie van de Dutch VR Awards worden serieus aangepakt en wanneer de winnaars op 9 maart hun prijzen in ontvangst nemen, kunnen die met recht als de beste VR van Nederlandse bodem worden aangemerkt. De jury bestaan uit (vlnr) Al-Noor Ladhani (3di), Martin Tirion (Microsoft), Richard van Tilborg (Ordina Smart) en Tomas Sala (Little Chicken)

Jury #DVRA17

5 prijscategorieën plus “best of show”

Tijdens de feestelijke prijsuitreiking, die plaatsvindt op 9 maart vanaf 15:00 uur in De Koningshof in Veldhoven tijdens Virtual Revolution, kunnen ook weer 10 inzenders een VR-project pitchen voor de aanwezigen, waarna ter plekke door alle aanwezigen de “vakgenotenprijs” wordt toegekend. Als ze hun smartphone of tablet/netbook bij zich hebben en nog volgeladen hebben, dan. Na de eerste nominatieronde halverwege 2016 waarin iedereen vrijblijvend [tweet]de beste VR-projecten uit Nederland[/tweet] kon voordragen, is besloten om deze eerste editie met vijf categorieën te starten:

Immersive 360 video
Games & apps for VR headsets
VR & AR innovations
VR & AR marketing campaigns
VR & AR Student projects

 

Deze Dutch VR Awards zullen volgend jaar nog een stuk meer bekendheid genieten en er zijn dan ook vast ook meer categorieën beschikbaar voor de inzenders van professionele VR-projecten. Alle inzendingen worden binnen hun categorie beoordeeld op:

concept
technische realisatie
gebruikersbeleving
impact op VR-gebied
originaliteit/uniekheid

Alle 62 goedgekeurde inzendingen:


Immersive VR 360 video productions

Aerial
Ashes to Ashes
De Dementiebril
De List
Holmatro 360 Extrication Experience
Huawei Connected Europe
Mindscapes
Nest experience Zwitserland
NS Flirt 360 Virtual Reality Tour
Philips Sleep VR
Project Orpheus VR Experience
VR-ambulance experience
VR-eetstoornis


 

Games & Apps for VR headsets

Beat the Street
Descend: The Vertigo Game
Din VR-Experience
Erasmus Spectaculis
Green Bubbles: Project Dive
It’s Snowdown!
Landfall
VR data visualization for cancer research
WegWijsVR


 

VR / AR Innovations

120m Superyacht for Oculus and Cardboard
360° Livestream van Mysteryland 2016
Aegon Virtual Reality Candidate Experience Journey
Corpus VR
De Pokemon Go case die Capitola VR maakte met de Hololens (Mixed reality) (beste viral).
Global WebVR Hackathon
Het FARO huis van dfab VR
HoloLens integratie met MotionBuilder voor Motion Capture en Visual Effects productie
INTERU_PSY
Koninklijke Marine gebruikt virtual reality voor opleiding en training
Mobile outdoor VR made posible
Musica Nova: VR Museum
SENSIKS Sensory Reality Pods
SmARt Manuals
Smart2VR app platform cases
Swingline
The VR Room
VR service training via HTC vive and Powerwall
vrij draadloos lopen
VPRO Medialab is wondering, is it time for the HoloLens?


 

VR / AR marketing campaigns

Frico’s Virtual Cheesemaster Experience
Functional Planting
Herleef Huize Bergen
Shell Subsurface and Well VR Experience
THE AUDI A4 EXPERIENCE A VIRTUAL REALITY APP THAT LETS YOU EXPERIENCE WHAT THE NEW AUDI A4 ACTUALLY FEELS LIKE BEFORE IT’S EVEN THERE.
THE LOOP – LAUNCHING THE ONEPLUS 3
TommyXGigi Collection in 360º


 

VR / AR Student Projects (Dutch VR – Young Talent Award)

AR Kabouterroute
Descend: The Vertigo Game
Gesprekstraining
Green Bubbles: Project Dive
Magritte VR
OOGenBLIK Ruimtelijke pre-oriëntatie in het belang van angstreductie – MasterThesis ter afronding Master-studie Zorgmanagement bij iBMG van de Erasmus Universiteit Rotterdam
RAD
Stamboom
ToyBoxing
VR Squared – Virtual Reality Verkeers Regelaar
VR-Recruitment
Welcome to The Desert of The Real
XSTNCE

Commentaar op dit bericht is uitgeschakeld

LAATSTE NIEUWS

UITSPRAAK OVER VR

"To begin with, Virtual Reality is a part of computer science and it represents a new approach to computer science. Instead of treating the computer as a box that's out there that is supposed to accomplish something, you put a human being in the center and say, "Let's look at the human being closely. Let's see how people perceive the world or how they act. Let's design a computer to fit very closely around them, like a glove, you might say. Let's match up the technology to exactly what people are good at.""
Jaron Lanier, 1992