De Dutch Media Week is een nogal lange week, van vrijdag 4 t/m zondag 13 oktober en staat dit jaar in het teken van “interactive immersive media”, in de volksmond VR-film genoemd. De Dutch Media Week wordt voor de vierde keer georganiseerd. Hilversum is dit jaar alweer een eeuw lang dé mediastad van Nederland. Het mediafestival wordt georganiseerd door Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing. Het festival richt zich zowel op professionals, educatief op kinderen, families en algemeen publiek. Het laatste weekend zijn de Open Studio dagen waarbij de radio en TV studio’s in Hilversum gratis te bezoeken zullen zijn.
Het eerste weekend, vrijdag 4 oktober om 18:00 uur begint de 48-uurs film hackathon voor 360-graden producties. Jij en je team worden uitgedaagd om in 48 uur een 360-film of interactieve VR content te maken. Om het allemaal nog spannender te maken, krijg je vrijdagavond een line of dialogue, een prop, en een character te horen die in jouw film of experience moeten terugkomen. Al het schrijven, draaien, editten en renderen doe je dan in 48 uur. De winnaar wordt gekozen door een professionele jury. De 360/VR Challenge is onderdeel van Dutch Media Week en wordt georganiseerd door Beeld en Geluid i.s.m. Richard Schut, award-winning 360 filmmaker en organisator van het 48 Hour Film Project in Nederland, die samen met stichting VRNL op 2 april 2017 de eerste dedicated VR-editie van het 48Hour Film Festival ter wereld in Nijmegen organiseerde. Na enkele andere VR/360 editie in 2017 nu dus terug in Nederland! Dus, VR-filmmakers, grijp die kans, kijk op de website van 48HourFilm of schrijf je team direct HIER in! Early Bird inschrijvingsprijs (€125/team) eindigt op maandag 9 september.
Commentaar op dit bericht is uitgeschakeld