Time to Meetup again..

Datum: 25 september 2017 Geschreven door: In:

We will have two presentations: one by our host The Simulation Crew and one by Iris and Maaike who will present their graduation project the anti-speech-anxiety application.
After the presentations their will be amble oppertunity to socialise and catch up.

The VR Lab will demo their latest project which allows you to do some redign of the city of Nijmegen (all in VR of course) 
Do you have a demo you would like to showcase at the meetup? Let us know.

Doors open at 17:30 and presentations start at 18:00. Drinks and snacks will be provided by The Simulation Crew.

The presentations:

VR Klantgerichtheid training

Door: Eric Jutten / Henk Jan Baard

The Simulation Crew ontwikkelt een interactieve game waarmee leerlingen en medewerkers leren om klantgerichtheid te trainen. De manier waarop geleerd wordt is door Learning by Doing. Dat betekent dat je in de game zelf bepaalt of en hoe je klanten aanspreekt. Je leert van hun reactie.

De game Klantgerichtheid komt beschikbaar op pc, mobile en VR. In de meetup zal een VR- prototype gedemonstreerd worden.

VRET angst voor presenteren

Door: Iris van de Pavert en Maaike Horst

Angst voor presenteren is een veel voorkomend probleem en zorgt bij veel mensen voor problemen, bijvoorbeeld tijdens de studie of op kantoor. Hoewel er behandelingen zijn voor deze angst, zoals cognitieve gedragstherapie, zijn er nog altijd veel mensen die geen hulp zoeken of niet reageren op de behandeling. Gelukkig wordt er steeds meer gebruik gemaakt van Virtual Reality Exposure Therapie, wat even effectief is bevonden als de normale therapie. Dit is een laagdrempelige manier om mensen te helpen van hun angst af te komen, en dat is waarom we een anti-speech-anxiety applicatie hebben ontwikkeld. 

Commentaar op dit bericht is uitgeschakeld

Nieuwste VR-vacatures

LAATSTE NIEUWS

UITSPRAAK OVER VR

"To begin with, Virtual Reality is a part of computer science and it represents a new approach to computer science. Instead of treating the computer as a box that's out there that is supposed to accomplish something, you put a human being in the center and say, "Let's look at the human being closely. Let's see how people perceive the world or how they act. Let's design a computer to fit very closely around them, like a glove, you might say. Let's match up the technology to exactly what people are good at.""
Jaron Lanier, 1992