OnePlus zet nieuwe trend: productpresentatie in VR

Datum: 6 juli 2015 Geschreven door: admin vr.nl In: 3D content, gear, VR Nieuws

Erg hip telefoonmerk kiest voor hippe presentatie

The OnePlus Android smartphone is erg populair, vooral bij prijsbewuste techneuten vanwege de hoge specificaties voor een lage prijs. Toen het eerste model, de OnePlus One, uitkwam in 2014 nam hij het met gemak op tegen de Galaxy S5 van Samsung. Je kon hem in eerste instantie alleen bestellen op uitnodiging en dat heeft de hype rondom het Chinese merk geen kwaad gedaan. Maar wanneer je dan na ruim een jaar het 2e model gaat aankondigen, moet je iets nieuws verzinnen en dat wordt dus:

[tweet]OnePlus Two wordt gepresenteerd in virtual reality![/tweet]

Er gonsde in de OnePlus community al een tijdje rond dat je gratis een Google cardboard op de webshop van OnePlus kon bestellen voor de OnePlus One, maar weinig mensen hadden door dat dit met de introductie van het nieuwe model te maken had. Intussen is de VR-bril uitverkocht en ontstaan er op de forums van OnePlus verhitte discussies waar je het beste een cardboard of andere vr-bril kunt halen die het meest geschikt is voor de One. Je moest in Nederland toch nog 7 dollar verzendkosten betalen en voor minder geld koop je op andere Chinese webshops een cardboard. Maar deze van OnePlus is geoptimaliseerd voor de One en op diverse fronten verneterd. Waarom wil de fabrikant nu zo graag VR gebruiken om zijn nieuwe model te presenteren aan de wereld?

Productpresentaties zijn saai, maar niet in VR!

OnePlus wil niet alleen maar hip zijn door VR te gebruiken, ze hebben er over nagedacht, zo blijkt uit een post: “Een VR lancering laat je direct naast ons team staan wanneer we ons nieuwe vlaggenschip presenteren. je bent in staat om rond te kijken wanneer je de telefoon op een nieuwe manier kunt bekijken en misschien vind je ook meteen wat verborgen verrassingen (“Easter eggs”). Het is een nieuwe manier om naar een productpresentatie te kijken. We praten niet tegen je; we praten met je.” Kijk, die jongens snappen het, wat VR betekent!

VR is de toekomst!

OnePlus is ervan overtuigd: “VR is the future”, staat er als kop op de Cardboard subsite van OnePlus. En als je het nog niet geloofde, eindigt de tekst hier met; “VR gaat de wereld veranderen en wij willen helpen om dat te laten gebeuren”. OnePlus benadrukt dat hun cardboard geen product is, maar een initiatief om VR verder te helpen. Ze hebben het ontwerp van Google verbeterd en geoptimaliseerd voor de One. Ze benadrukken dat ze zelfs geld verliezen op iedere cardboard. Maar, “er zal een dag komen waarop we in staat zijn om over de wereld te reizen en wonderbaarlijke ervaringen te hebben zonder dat we het comfort van thuis hoeven te verlaten. OnePlus Cardboard bestaat om dit idee verder te helpen.” Besef je wel dat in China de aandacht voor virtual reality nog maar recent aan populariteit wint en dan is het inzicht van deze telefoon-fabrikant des te meer te waarderen!

De 360-graden VR productpresentatie vindt plaats op 27 juli 2015

De hype wordt weer aardig opgebouwd, naast het gebruik van VR voor de presentatie. De Two zal iedereen verbazen, ook wat betreft specificaties, zo is beloofd. Het lijkt aardig op de manier waarop Apple nieuwe iPhone types aankondigt met veel geruchten omdat ze maar kleine beetje informatie laten lekken. Meest waarschijnlijk is een super snelle vingerafdrukscanner, maar of dat nu zo superspannend is? En een USB-C connector, die niet meer verkeerd-om in het apparaat gestoken kan worden. We zullen het wel zien op onze VR-bril, de 27e! Je moet er wel vroeg voor opstaan, deze productpresentatie: hij begint onze tijd om 4 uur ‘s ochtends.

 

 

Commentaar op dit bericht is uitgeschakeld

Nieuwste VR-vacatures

LAATSTE NIEUWS

UITSPRAAK OVER VR

"To begin with, Virtual Reality is a part of computer science and it represents a new approach to computer science. Instead of treating the computer as a box that's out there that is supposed to accomplish something, you put a human being in the center and say, "Let's look at the human being closely. Let's see how people perceive the world or how they act. Let's design a computer to fit very closely around them, like a glove, you might say. Let's match up the technology to exactly what people are good at.""
Jaron Lanier, 1992