Hypatia: de nieuwe leeromgeving?

Datum: 7 juni 2017 Geschreven door: admin vr.nl In: 3D content, trendwatching, VR Nieuws

Met de dame waar ze de naam ‘Hypatia’ van geleend hebben, liep het slecht af: die werd door een soort christelijke voorloper van IS in het jaar 415 uit haar koets gesleurd op en op vergelijkbaar barbaarse wijze ontkleed en gestenigd als de islamitische fanatici nu met ongelovigen of medemensen met in hun ogen niet-toelaatbare sexuele voorkeur in het kalifaat omgaan. Software ontwikkelaar TimefireVR heeft 3 jaar lang gewerkt om een sociale virtuele wereld te ontwikkelen die moet gaan concurreren met AlspaceVR, Sansar van Linden Labs, Minecraft en natuurlijk op den duur zelfs met het sociale webplatform Facebook, het grootste sociale on-line platform in de westelijke wereld en eigenaar van Oculus. Gaat de virtuele wereld Hypatia het overleven in deze begindagen van de VR-revolutie?

Hollandse trekjes en educatieve ambities

Voorlopig bestaat de virtuele wereld uit 1 stad die uiterlijk veel Amsterdamse trekjes heeft meegekregen. Eén van de 3D ontwikkelaars van het bedrijf vertelt dat een hotel in Amsterdam uit model heeft gestaan voor het grote hotel in de virtuele stad, maar ook de andere grachtenpanden, bruggen en veel straatmeubilair lijkt door onze hoofdstad geïnspireerd. En ook al tonen we hier op vr.nl een banner met de oproep dat de eerste 500 geselecteerde bewoners van deze stad gratis toegang krijgen, die mogen volgens het persbericht alleen in de Verenigde Staten of Canada komen. Terwijl er op zelfs op IMDb reclame wordt gemaakt voor Hypatia als (ooit) wereldwijd beschikbaar project:

Hypatia will be a global community with limitless possibilities where creativity is the currency; a place where people can transform themselves into new lives. This new metropolis will be the first digital civilization of its kind. Along the way audiences have an intriguing encounter with the city’s first inhabitants, Adam and Ava.

Mina Johnson-GlenbergEr is bovendien in april 2017 een “Chief Pedagogical Officer” aan het managementteam toegevoegd, Mina Johnson-Glenberg, die tot eind 2016 nog in Nijmegen aan de Radboud Universiteit verbonden was en gespecialiseerd is in “embodied gaming & learning”. We hebben mogen meemaken hoe graag ze met virtual reality aan de slag wilde hier in Nederland en nu kan Mina zich dus helemaal uitleven om een wereldwijde optimale leeromgeving op te zetten met TimefireVR.  Ook co-founder en CEO Jeffrey Rassás, die Hypatia “A Playground For The Mind” noemt, sluit met zijn verhaal goed aan op de visie op vr.nl over VR voor educatie:

Commentaar op dit bericht is uitgeschakeld

Nieuwste VR-vacatures

LAATSTE NIEUWS

UITSPRAAK OVER VR

"To begin with, Virtual Reality is a part of computer science and it represents a new approach to computer science. Instead of treating the computer as a box that's out there that is supposed to accomplish something, you put a human being in the center and say, "Let's look at the human being closely. Let's see how people perceive the world or how they act. Let's design a computer to fit very closely around them, like a glove, you might say. Let's match up the technology to exactly what people are good at.""
Jaron Lanier, 1992