Open beta Landfall groot succes

Datum: 6 februari 2017 Geschreven door: admin vr.nl In: 3D content, VR in NL (en omstreken), VR Nieuws

Oeps, alleen vandaag nog  dus, kun je in de Oculus Store de gratis beta-versie downloaden van Landfall, de multiplayer VR-game van de Nederlandse VR-studio Force Field. Met ruim 50 ontwikkelaars noemen ze zich waarschijnlijk terecht de grootste dedicated VR-studio van Europa. Force Field ging in april 2016 samen met Vanguard Games om zich geheel op VR producties te storten.

Kijk bijvoorbeeld naar de ervaring van Team Harkness, die het spel op YouTube “Incredible” noemt en zodra ze in het spel zelf zitten, komen meteen de woorden “Oh my God, is this for real”:

Dus toch eerst de doorbraak van VR voor gaming?

De game werd op de laatste Oculus Connect (3) wel getoond, en in Tom’s Hardware jubelend beschreven, maar nu hij een paar dagen door iedereen te downloaden is, verschijnen er meteen veel meer enthousiaste verhalen en vooral dus heel veel filmpjes op YouTube over dit best wel bijzondere VR-spel. Het is geen “first person shooter”, maar lijkt wat betreft spelmodus op het legendarische Red Alert. Je kunt er wel je eigen “poppetje” besturen, trouwens, niet met hele legers manoeuvreren.

Binnenkort verwacht…

De officiële release vindt al over een paar dagen plaats, waarschijnlijk, zo is ons ingefluisterd. Dus de beta lijkt niet meer zozeer  bedoeld om de laatste puntjes op de i te kunnen zetten of fouten eruit te halen, maar vooral om in de Rifters community wat buzz te veroorzaken. Dat lijkt nu dus wel gelukt voor deze “Oculus Rift only/first” van Nederlandse bodem! Of dit Landfall een tornado gaat veroorzaken en de doorbraak voor gamen met behulp van VR zal zijn, wordt nog even afwachten tot na de officiële release. Heb je een Oculus Rift en dit spel al uitgeprobeerd, wat vind je ervan? Laat het weten hieronder in een commentaar:

Geef een reactie

LAATSTE NIEUWS

UITSPRAAK OVER VR

"To begin with, Virtual Reality is a part of computer science and it represents a new approach to computer science. Instead of treating the computer as a box that's out there that is supposed to accomplish something, you put a human being in the center and say, "Let's look at the human being closely. Let's see how people perceive the world or how they act. Let's design a computer to fit very closely around them, like a glove, you might say. Let's match up the technology to exactly what people are good at.""
Jaron Lanier, 1992