voetbal: Heracles thuiswedstrijden nu ook in VR

Datum: 19 november 2015 Geschreven door: admin vr.nl In: 3D content, Cinematic VR, trendwatching, VR in NL (en omstreken), VR Nieuws, VR sport & training

De Virtual Reality toepassingen in de sportwereld nemen in hoog tempo toe: In de Verenigde Staten begon de NBA (ja, basketbal is erg groot daar) al in 2013 te experimenteren met VR en op 27 oktober dit jaar vond de eerste live-stream van een wedstrijd op het VR-platform van NextVR plaats. Zover zijn we in Nederland nog niet: De GayPride werd live in 360-graden video uitgezonden onlangs als proef en op sportgebied heeft Triple-IT dochter Beyond Sports natuurlijk al geruime tijd geleden een VR-tool ontwikkeld waarin wedstrijdfragmenten geanalyseerd kunnen worden. Maar dat soort toepassingen kunnen alleen het Nederlands Elftal en een paar grote profclubs in de Eredivisie betalen, tot nog toe. De spelers of  fans van een dorpsclubje worden voorlopig nog niet bereikt om hun favoriete sport in virtual reality te mogen beleven.

Heracles Almelo vanaf nu in VRTweet!

Almelo is natuurlijk geen dorpje en met Heracles gaat het sportief gezien erg goed momenteel: vierde plaats in de Eredivisie direct achter de “grote 3” en met 5 punten voorsprong op nummer 5 Vitesse! Maar VRNL feliciteert de club nu toch in de eerste plaats met de lancering van de VR-app in de itunes store van Apple. Vreemd genoeg komt de app binnenkort pas op  Google Play beschikbaar. Maar  het duurt niet lang meer en alle fans kunnen de thuiswedstrijden van Heracles achteraf beleven vanaf een prima plek: tussen de pers, dus direct op het veld. Dankzij 360-graden en stereoscopische beelden lijkt het alsof je er echt bij bent! De app is ontwikkeld op het DIY-platform voor cardboard VR-apps van Smart2IT, Smart2VR, waar nu dus ook 360-graden video’s mee afgespeeld kunnen worden. Een wervend verhaal over de mogelijkheden van VR-video voor sport zie je in deze video over de lancering van de app.

Commentaar op dit bericht is uitgeschakeld

LAATSTE NIEUWS

UITSPRAAK OVER VR

"To begin with, Virtual Reality is a part of computer science and it represents a new approach to computer science. Instead of treating the computer as a box that's out there that is supposed to accomplish something, you put a human being in the center and say, "Let's look at the human being closely. Let's see how people perceive the world or how they act. Let's design a computer to fit very closely around them, like a glove, you might say. Let's match up the technology to exactly what people are good at.""
Jaron Lanier, 1992