Dutch VR Days: 4 dagen Virtual Reality in Amsterdam

Datum: 10 augustus 2015 Geschreven door: admin vr.nl In: VR in NL (en omstreken), VR Meet-ups, VR Nieuws

Daan KipIn samenwerking met onder andere de gemeente Amsterdam en AvroTros wordt er van 29 oktober t/m 1 november 2015 een vierdaags VR festival gehouden in het prachtige gebouw VondelCS, waar de innovatie-afdeling van genoemde omroep is gevestigd. Het evenement wordt aangekondigd als het grootste VR-festival van Europa. Benjamin de Benjamin de WitWit, mede-eigenaar van VR-startup WeMakeVR, en Daan Kip, de organisator van de Dutch VR-Meetups, trekken de kar als creatief leiders van dit festival.

4 dagen achter elkaar Virtual Reality!

  • Dag 1 bestaat uit een conferentie voor (aankomend) VR-professionals, met inspirerende voordrachten en lezingen, waaruit onder meer duidelijk zal worden in welke delen van zakelijke wereld VR nu al van betekenis is.
  • Dag 2 zal worden gevuld met “VR-masterclasses”, onder andere voor film- en documentairemakers, advertentie/marketing bureaus en de muziekindustrie.
  • Dag 3 is iedereen die (nader) wil kennis maken met Virtual Reality welkom! De laatste en beste virtual reality projecten worden aan het publiek getoond.
  • Dag 4 wordt een speciaal event in samenwerking met AvroTros, waarin het publiek zowel toeschouwer als deelnemer zal zijn. Virtual Reality is pas echt als het interactief is, tenslotte.

AvroTros

Meld je aan als je iets te tonen hebt!

Zelf VR gemaakt, of druk bezig om iets op het gebied van Virtual Reality te maken? Meld je project/demo/360-graden film of wat dan aan voor dag 3 (31 oktober) op Dutch VR Days, dit is je kans om het aan een groot publiek te tonen. Je aanmelden als bezoeker op dag 3 (31 oktober) van de Dutch VR Days kan met de rode Meetup-knop:
RSVP

Commentaar op dit bericht is uitgeschakeld

Nieuwste VR-vacatures

LAATSTE NIEUWS

UITSPRAAK OVER VR

"To begin with, Virtual Reality is a part of computer science and it represents a new approach to computer science. Instead of treating the computer as a box that's out there that is supposed to accomplish something, you put a human being in the center and say, "Let's look at the human being closely. Let's see how people perceive the world or how they act. Let's design a computer to fit very closely around them, like a glove, you might say. Let's match up the technology to exactly what people are good at.""
Jaron Lanier, 1992