Virtual Reality symposium in Eindhoven op 27&28 januari

Datum: 3 januari 2015 Geschreven door: admin vr.nl In: diversen, VR in het onderwijs, VR in NL (en omstreken)

Op 27 en 28 januari 2015 organiseert Fontys Hogeschool ICT voor de tweede maal het Virtual Reality Symposium “Virtual (R)Evolution”Tweet!.

Als je geen student of medewerker bij Fontys bent, kost de inschrijving voor het symposium je minimaal €100  voor 1 dag zonder avondprogramma, tot maar liefst €185 voor het hele evenement. Blijkbaar nodig, dit soort prijzen, ondanks financiële steun met 2 beurzen en commerciële standhouders. Zo blijft het natuurlijk een besloten feestje, daar in Eindhoven, jammer! <edit: Fontys heeft uitgelegd dat dit “feestje” geen geld oplevert, zie commentaar onderaan>VR-Lab in Eindhoven

Fontys Hogeschool ICT is in september 2008 met een VR-cave begonnen en biedt sinds 2011 een minor aan in Virtual Reality. De school werkt daarbij samen met de Technische Universiteit Eindhoven en met bedrijven zoals Philips en DAF.

Commentaar op dit bericht is uitgeschakeld

2 Reacties op “Virtual Reality symposium in Eindhoven op 27&28 januari

  • sjaakvwn schreef:

    Ik ben de man met de bril op deze foto.

    Het is geen besloten feestje. Alle studenten (niet alleen Fontys) kunnen voor 30,- euro per dag. De studenten van de minor VR hebben ook een stand!

    Wat de kosten betreft moeten we budget neutraal werken, want we zijn tenslotte een school. Dat is best lastig, kosten zijn hoog en bedrijven zijn voorzichtig. Dus wij maken geen winst, maar we mogen ook geen verlies maken.
    Als je meer wil weten, email me maar.
    Sjaak Verwaaijen

    • admin-vr schreef:

      Hallo Sjaak,

      bedankt voor je aanvulling, er stond inderdaad niet duidelijk dat alle Nederlandse studenten tegen gereduceerd tarief erbij kunnen zijn. Ik hoop dat er zowel de studenten, onderzoekers en bedrijven op het symposium afkomen.

LAATSTE NIEUWS

UITSPRAAK OVER VR

"To begin with, Virtual Reality is a part of computer science and it represents a new approach to computer science. Instead of treating the computer as a box that's out there that is supposed to accomplish something, you put a human being in the center and say, "Let's look at the human being closely. Let's see how people perceive the world or how they act. Let's design a computer to fit very closely around them, like a glove, you might say. Let's match up the technology to exactly what people are good at.""
Jaron Lanier, 1992